Informujemy, że przeniesienie wiadomości do kosza nie jest jednoznaczne, z ich usunięciem (jest to po prostu przeniesienie wiadomości z jednego do drugiego folderu), operacja ta nie zmienia więc użycia dysku. Dopiero usunięcie wiadomości z kosza powoduje zwolnienie przestrzeni dyskowej, jednak w przypadku przekroczonego limitu, już samo przeniesienie wiadomości pomiędzy folderami staje się niemożliwe. W takim wypadku są dwie możliwości usuięcia e-maili:

1. Przez webmail roundcube - należy w ustawieniach serwera zaznaczyć opcję usuwania wiadomości w momencie przenoszenia do kosza. Ta opcja może nie działać, jeśli doszło do narmiernego zapełnienia skrzynki i webmail "odmówił posłuszeństwa".

2. Przez FTP/manager plików - każda skrzynka pocztowa ma swój osobny folder w katalogu imap. Np. konto biuro@domena.pl będzie miało swoje wiadomości w folderze /imap/domena.pl/biuro. W tym folderze znajdują się podkatalogi ze skrzynką odbiorczą (cur/new), elementami wysłanymi (sent) i koszem (trash) - każdy plik wewnątrz tych podkatalogów to jedna wiadomość e-mail.

3. Przez panel DirectAdmin - w zakładce "Konta pocztowe" można skorzystać z funkcji oczyszczania konkretnych skrzynek i w ten sposób usunąc wiadomości starsze niż np. 365 dni.

Dodatkowo, zamiast usuwania, wiadomości można pobrać na swój komputer przez protokół pop3 za pomocą klienta pocztowego (np. outlook, thunderbird itd.).

Przypominamy, że statystyki użycia dysku odświeżają się automatycznie w nocy. Można też wymusić ręczną aktualizację w panelu DirectAdmin (w statystykach konta, przycisk "Aktualizuj").
Czy odpowiedź była pomocna?
Przeczytaj również
Konfiguracja klienta pocztowego (Zobacz: 20421)
Jak skonfigurować pocztę dla zewnętrznej usługi (gmail, zoho, outlook)? (Zobacz: 744)
Jak przenieść pocztę pomiędzy serwerami? (Zobacz: 3482)
Klient pocztowy nie funkcjonuje prawidłowo w imap (Zobacz: 6317)
Linki do webmaila (poczty przez przeglądarkę www) (Zobacz: 9890)

Powered by WHMCompleteSolution