W czasach, gdy w walce ze spamem korzysta się z kolejnych zabezpieczeń, w tym sprawdzania SPF domeny (a więc serwera, który uprawniony jest do wysyłki poczty z danej domeny), przekierowania pocztowe na zewnętrzne serwery w większośći przypadków zostaną uznane za SPAM (w najlepszym razie zostaną umieszczone w folderze na SPAM, a w najgorszym zostaną odrzucone przez serwer docelowy). Co więcej: przekierowywane byłyby wszystkie wiadomośći, w tym także niechciane, a więc
IP naszego serwera mogłoby być traktowane jako źródło SPAMU i z tego powodu zostałoby umieszczone na czarnych listach.
Przykład: na Twoje konto pocztowe u nas przychodzi spam, np. reklama tabletek na potencję. Gdyby ta wiadomość została w zwykły, automatyczny sposób przekazana na serwer zewnętrzny, algorytm tego serwera uznałby, że to nasz serwer wysyła ten spam na ich serwer. W takiej sytuacji serwer zewnętrzny zacznie w pewnym momencie traktować wiadomości z naszego serwera jako spam lub po prostu będzie je odrzucał.
Takie przekierowania pocztowe na zewnętrzne serwery
są odradzane m. in. przez twórców panelu DirectAdmin (info).Z tych względów przekierowania mogą się odbyć tylko w
w obrębie tej samej domeny, np. gdy ktoś chce mieć jedną skrzynkę info@domena.pl, ale chce też, aby można było do niego pisać na adresy kontakt@domena.pl, biuro@domena.pl itd.
Czy jest "legalna" alternatywa dla przekierowania poczty na zewnętrzny serwer pocztowy?Tak! Większość operatorów pocztowych, takich jak wp.pl, onet.pl, czy nawet gmail.com mają możliwość pobierania poczty z zewnętrznych serwerów za pomocą protokołu pop3. Jest to prawidłowa forma przekierowań pocztowych, która nie zostanie uznana za spam.
Opis tej funkcjonalności w zależności od wybranego operatora pocztowego znajduje się na stronach:
-
wp.pl-
onet.pl-
gmail.com
-
outlook.com-
interia.pl
-
zoho
Przeczytaj również
Powered by WHMCompleteSolution