Przeniesienie poczty może się odbyć na dwa sposoby:

1. Sposoby uniwersalne

1.1 W tym wypadku do przeniesienia poczty wymagane będzie zainstalowanie na komputerze klienta pocztowego obsługującego protokuł IMAP - np. outlook, czy thunderbird.

a) utworzyć konto pocztowe na naszym serwerze,
b) skonfigurować połączenia z obydwoma kontami (z kontem źródłowym oraz tym na naszym serwerze), z czego co najmniej nasze konto powinno być skonfigoruwane w IMAP (konto źródłowe może pracować w POP3, czyli e-maile mogą być zapisane na dysku komputera),
c) z konta źródłowego należy zaznaczyć wybrane e-maile do przeniesienia, a następnie przeciągnąć je do folderu na nowym koncie.

Uwagi:

- Przy dużej ilości maili (powyżej 1 tysiąca) jest to proces czasochłonny i trzeba go rozkładać na porcje (sugerujemy paczki w ilości 50-100 e-maili).
- Przy próbie przeniesienia na raz dużej ilości "ciężkich" e-maili (powyżej kilku MB), program może się zawiesić lub chwilowo przestać działać - podobnie jak wyżej, należy to porcjować.

1.2 Pewnego rodzaju opcją na przeniesienie wiadomości, jest narzędzie online dostępne pod adresem https://imapsync.lamiral.info/X/ udostępnione przez twórców programu imapsync. Wystarczy podać dane do obu kont pocztowych, a narzędzie powinno automatycznie przenieść dane między serwerami.

1.3 Niewielkie, pojedyncze wiadomości można też importować przez nasz webmail roundcube. Po zalogowaniu do niego, w lewym dolnym rogu należy kliknąć w ikonkę koła zamachowego, a następnie wybrać opcję "Import wiadomości". Pojawi się okno, z którego można wybrać pliki .eml z komputera lokalnego (należy wcześniej zapisać wiadomości do tego formatu na dysku - np. z innego webmaila, outlooka, thunderbirda itd.).

2. Pobranie poczty z serwera opartego o panel DirectAdmin

Zdecydowana większość serwerów opartych o panel DA posiada w folderze głównym (dostęp np. przez FTP) folder /imap z kontami pocztowymi (struktura katalogów to /imap/domena.pl/skrzynka/folder_skrzynki), w których poszczególne pliki to listy e-mail. Po utworzeniu konta pocztowego na naszym serwerze, wystarczy skopiować całą zawartość folderu wybranej skrzynki pocztowej. Uwaga: pliki poczty nie mogą być skompresowane (.zst).

Jednocześnie informujemy, że powyższe porady są jedynie wskazówkami. Ze względu na możlwość wystąpienia: różnic w oprogramowaniu (zarówno u klienta, jak i na serwerach), błędnej konfiguracji, czy problemów z połączeniem nie możemy gwarantować skuteczności tych wskazówek oraz brać odpowiedzialności za ewentualną utratę danych. Zawsze przed dokonaniem operacji na wrażliwych danych należy się upewnić, że możliwe będzie ich odtworzenie z kopii zapasowej. Korzystanie z zewnętrznych narzędzi, w któych podawane są hasła do usług obarczone jest potencjalnym ryzykiem wycieku danych.

Przeczytaj również
Limit wielkości skrzynki pocztowej (Zobacz: 5461)
Jak rozwiązać problem z TLS Negotiation failed w Gmailu? (Zobacz: 5527)
Jak usunąć pocztę w przypadku przekroczonego limitu powierzchni? (Zobacz: 8698)
Konfiguracja klienta pocztowego (Zobacz: 44344)
Znane kody błędów i wyjaśnienie treści e-maili zwrotnych (Zobacz: 5387)

Powered by WHMCompleteSolution