Przeniesienie poczty może się odbyć na dwa sposoby:

1. Sposoby uniwersalne

1.1 W tym wypadku do przeniesienia poczty wymagane będzie zainstalowanie na komputerze klienta pocztowego obsługującego protokuł IMAP - np. outlook, czy thunderbird.

a) utworzyć konto pocztowe na naszym serwerze,
b) skonfigurować połączenia z obydwoma kontami (z kontem źródłowym oraz tym na naszym serwerze), z czego co najmniej nasze konto powinno być skonfigoruwane w IMAP (konto źródłowe może pracować w POP3, czyli e-maile mogą być zapisane na dysku komputera),
c) z konta źródłowego należy zaznaczyć wybrane e-maile do przeniesienia, a następnie przeciągnąć je do folderu na nowym koncie.

Uwagi:

- Przy dużej ilości maili (powyżej 1 tysiąca) jest to proces czasochłonny i trzeba go rozkładać na porcje (sugerujemy paczki w ilości 50-100 e-maili).
- Przy próbie przeniesienia na raz dużej ilości "ciężkich" e-maili (powyżej kilku MB), program może się zawiesić lub chwilowo przestać działać - podobnie jak wyżej, należy to porcjować.

1.2 Dla bardziej zaawansowanych użytkowników polecamy użycie programu imapsize, który służy do przenoszenia kont pocztowych między serwerami. Program jest niestety w języku angielskim, podobnie jak poradnik dotyczący jego obsługi (automatyczne tłumaczenie). 

1.3 Niewielkie, pojedyncze wiadomości można też importować przez nasz webmail roundcube. Po zalogowaniu do niego, w lewym dolnym rogu należy kliknąć w ikonkę koła zamachowego, a następnie wybrać opcję "Import wiadomości". Pojawi się okno, z którego można wybrać pliki .eml z komputera lokalnego (należy wcześniej zapisać wiadomości do tego formatu na dysku - np. z innego webmaila, outlooka, thunderbirda itd.).

2. Pobranie poczty z serwera opartego o panel DirectAdmin

Zdecydowana większość serwerów opartych o panel DA posiada w folderze głównym (dostęp np. przez FTP) folder /imap z kontami pocztowymi (struktura katalogów to /imap/domena.pl/skrzynka/folder_skrzynki), w których poszczególne pliki to listy e-mail. Po utworzeniu konta pocztowego na naszym serwerze, wystarczy skopiować całą zawartość folderu wybranej skrzynki pocztowej.

Jednocześnie informujemy, że powyższe porady są jedynie wskazówkami. Ze względu na możlwość wystąpienia różnic w oprogramowaniu zarówno u klienta, jak i na serwerach, nie możemy gwarantować skuteczności tych wskazówek oraz brać odpowiedzialności za ewentualną utratę danych. Zawsze przed dokonaniem operacji na wrażliwych danych należy się upewnić, że możliwe będzie ich odtworzenie z kopii zapasowej. Nie świadczymy też dodatkowej pomocy przy przenoszeniu e-maili (ponad porady z niniejszego artykułu).

Czy odpowiedź była pomocna?
Przeczytaj również
Przekierowania pocztowe, a spam (Zobacz: 3326)
Jak usunąć pocztę w przypadku przekroczonego limitu powierzchni? (Zobacz: 2043)
Jak skonfigurować pocztę dla zewnętrznej usługi (gmail, zoho, outlook)? (Zobacz: 1031)
Porty dla usług pocztowych (POP3, IMAP, SMTP i SSL) (Zobacz: 1133)
Limit wielkości skrzynki pocztowej (Zobacz: 1222)

Powered by WHMCompleteSolution