Transfer domen polskich (dotyczy to domeny .pl oraz domen funkcjonalnych i regionalnych, np. com.pl. net.pl, waw.pl) jest bezpłatny.
Transfer pozostałych domen jest płatny - jest to związane z odnowieniem domeny o 365 dni w trakcie transferu i kosztuje tyle co odnowienie domeny (zgodnie z naszym
cennikiem domen).
Jeśli nie są Państwo jeszcze naszym klientem i jednocześnie chcą Państwo przenieść tylko domenę (bez jednoczesnego wykupywania hostingu), należy
zamówić transfer domeny w naszym panelu, a w wypadku
zamawiania transferu razem z hostingiem należy w drugim kroku wybrać opcję "Transferuj swoją domenę od innego rejestratora". W trakcie składania zamówienia należy podać kod bezpieczeństwa "authinfo" (można go uzyskać u dotychczasowego rejestratora domeny). My zajmujemy się procedurą transferu, w przypadku domen polskich muszą Państwo jedynie na koniec potwierdzić chęć transferu klikając w link otrzymany od rejestratora. Brak kliknięcia w link w odpowiednim czasie skutkuje anulowaniem transferu, dlatego jeśli nie otrzymali Państwo żadnej wiadomości w ciągu kilku dni od zlecenia transferu, prosimy o kontakt. Mail jest wysyłany zawsze na adres podany u poprzedniego rejestratora. Warto zatem sprawdzić czy podany tam e-mail rejestracji jest nadal aktywny, ponieważ jest to częstą przyczyną niepowodzenia transferu.
Transfer domeny nie powoduje zmiany serwerów DNS. W przypadku hostingu w naszej firmie
należy je samodzielnie zmienić.
Domeny .pl można transferować najwcześniej 6 dni od momentu rejestracji lub ostatniego transferu oraz najpóźniej w dniu jej wygaśnięcia. Transfer domeny po jej wygaśnięciu (w ciągu 30 dni) jest możliwy jedynie wraz z dokonaniem opłaty za odnowienie domeny (jest to usługa indywidualnie ustalana z klientem).
Transfer, czyli zmiana rejestratora domeny globalnej (z rozszerzeniami .com, .net, .biz, .org lub .info), jest niemożliwy do przeprowadzenia w następujących przypadkach:
- upłynęło mniej niż 60 dni od daty rejestracji domeny;
- upłynęło mniej niż 60 dni od daty zakończenia ostatniego transferu lub cesji domeny;
- domena została zablokowana z powodu trwającego postępowania arbitrażowego, sądowego lub komorniczego;
- transfer domeny został zablokowany przez rejestratora ze względów bezpieczeństwa;
- domena wygasła;
- adres e-mail Abonenta domeny nie został zweryfikowany i domena została zawieszona.
Dodatkowo, po wejściu w życie RODO w przypadku transferu domen globalnych, należy upewnić się, że aktualny rejestrator zezwoli na odkrycie adresu e-mail na czas transferu domeny.